Onderzoek naar de vernieuwingen in het bètaonderwijs

Auteurs

  • A. Bakker
  • K. Boersma
  • J. Driel van

Trefwoorden:

Samenvatting

De vernieuwingen in het bètaonderwijs zijn in de periode 2007 – 2012 geflankeerd door het DUDOC-programma. In dit programma kregen negentien docentonderzoekers de kans om promotieonderzoek te doen om ideeën van de bètavernieuwingscommissies uit te werken en te toetsen. Dit themanummer bestaat uit bijdragen van vijf van deze docentonderzoekers en hun begeleiders, en een discussie door een lid van de DUDOC-programmaraad. De bijdragen richten zich op thema’s die centraal staan in de vernieuwingen: samenhang binnen en tussen bètavakken, relevantie van de leerstof voor leerlingen en professionalisering van docenten.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

2023-04-28

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Bakker, A., Boersma, K., & Driel van , J. (2023). Onderzoek naar de vernieuwingen in het bètaonderwijs. Pedagogische Studiën, 90(2). https://pedagogischestudien.nl/article/view/14236