Naar duurzame onderwijs-wetenschappen: Reactie op het rapport Nationaal Plan Onderwijs/Leerwetenschappenvan de Commissie de Graaf

Auteurs

  • J. Wubbels van
  • J.G. Merriënboer van

Trefwoorden:

Samenvatting

Begin februari 2011 presenteerde de Commissie Nationaal Plan Toekomst Onderwijswetenschappen (in de wandelgang naar haar voorzitter de commissie de Graaf genoemd) haar rapport “Nationaal Plan Onderwijs/ leerwetenschappen”. De instemming van de commissie met de in haar taakstelling reeds vervatte brede opdracht wat betreft het domein van de onderwijswetenschappen heeft zij in de titel van het rapport tot uiting gebracht door er de term leerwetenschappen in op te nemen. Met deze toevoeging doelt de commissie op het belang van de neuro- en cognitiewetenschappen voor het onderwijs. Op 10 februari heeft de staatsecretaris het rapport overwegend met instemming aan de Tweede Kamer aangeboden.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

2023-05-08

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Wubbels van , J., & Merriënboer van, J. (2023). Naar duurzame onderwijs-wetenschappen: Reactie op het rapport Nationaal Plan Onderwijs/Leerwetenschappenvan de Commissie de Graaf. Pedagogische Studiën, 88(3). https://pedagogischestudien.nl/article/view/14330