Discussie 'Dupliek: een te simpele voorstelling van zaken'

Auteurs

  • K.P.E. Gravemeijer
  • P.A. Kirschner

Trefwoorden:

Samenvatting

Roel Bosker (2008) plaatste in dit tijdschrift een aantal kritische kanttekeningen bij ons artikel "Naar meer evidence based onderwijs?" (Gravemeijer en Kirschner, 2007). In deze reactie betogen we dat Bosker de vraag naar wat evidence is, versimpelt door niet in te gaan op ons argument dat er in onderwijsonderzoek meer valt te bewijzen dan "dat iets werkt." Dat hij de problemen die zich bij de uitvoering van randomized controlled trials voordoen, onderschat. En dat hij het probleem van de theoriepratijkrelatie eenzijdig benadert.

Downloads

Gepubliceerd

2023-05-15

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Gravemeijer, K., & Kirschner, P. (2023). Discussie ’Dupliek: een te simpele voorstelling van zaken’. Pedagogische Studiën, 85(3). https://pedagogischestudien.nl/article/view/14459