Discussie: Leren in de wereld zoals hij is

Auteurs

  • K. Bultynck
  • V. Depauw
  • A. Lanssens

Trefwoorden:

Samenvatting

Over hoe krachtige leermomenten ook in geïntegreerde (NT2-)trajecten nog te vaak onbenut blijven. Sinds mensenheugenis wordt de wereld door mens en wetenschap geanalyseerd en bestudeerd in allerlei vakken en disciplines. Ieder vak wordt opgesplitst in onderdelen en specialiteiten. Iedere specialiteit heeft haar methodes en deskundigen. Op dezelfde manier worden leerders in het onderwijs met de wereld geconfronteerd: in stukjes, in aparte vakken, in gespecialiseerde disciplines.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

2005-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Bultynck, K., Depauw, V., & Lanssens, A. (2005). Discussie: Leren in de wereld zoals hij is. Pedagogische Studiën, 82(6). https://pedagogischestudien.nl/article/view/14612