Fasen, stappen en computergebruik in intensief onderzoek

Auteurs

  • J.J. Hox

Samenvatting

In dit artikel wordt een beschrijving gegevenvan de opzet en uitvoering van een kwalitatieveanalyse van interviewmateriaal. Allereerstwordt de kenmerkende cyclus: waarnemen -analyseren - reflecteren, die meer malen wordtdoorlopen, toegelicht. Daarna worden de fasenvan de kwalitatieve analyse vanuit het perspec-tief van de gefundeerde theoriebenaderingnader uitgewerkt, waarbij steeds de belangrijk-ste stappen en de knelpunten en valkuilen dietijdens die fase dreigen, worden toegelicht.Daarbij wordt aan de hand van het computer-programma Kwalitan geïllustreerd op welkewijze de computer kan worden ingeschakeld terondersteuning van deze analyse.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1999-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Hox, J. (1999). Fasen, stappen en computergebruik in intensief onderzoek. Pedagogische Studiën, 76(2). https://pedagogischestudien.nl/article/view/14926