Effecten van een instructieprogramma voor het afleiden van woordbetekenissen

Auteurs

  • M.A. Aarnoutse1

Samenvatting

In deze studie werden de effecten onderzochtvan een programma voor het afleiden vanwoordbetekenissen uit de context en uit dewoordvorm bij zwak en gemiddeld begrijpendelezers van groep 6 van het basisonderwijs. Hetvoornaamste doel van deze studie was teonderzoeken of het programma resulteerde ineen verbetering van het afleiden van de bete-kenis van onbekende woorden en of er eentransfereffect optrad op begrijpend lezen. Daar-naast wilden we weten of de zwak en gemid-deld begrijpende lezers evenveel van het pro-gramma profiteerden.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1998-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Aarnoutse1 , M. (1998). Effecten van een instructieprogramma voor het afleiden van woordbetekenissen. Pedagogische Studiën, 75(1). https://pedagogischestudien.nl/article/view/14961