Prikkels tot zorgzaam onderwijs?

Auteurs

  • G. Gemert van

Samenvatting

Kinderen gaan blijkbaar niet vanzelf weer samen naar school. Dat is logisch, vindt Meijer,Want de bestaande vormen van financiering bevorderen bepaald niet de zo wenselijke 'korte,lichte, tijdige en nabije' zorg. Dus acht men'prikkels' nodig, bestuurstaal voor 'financieelafdwingen'. Men denkt zo op macroniveau hetl^lang van leerlingen te dienen. Meijer concludeert dat de komende maatregelen rond budgettering en verevening 'plaatsingneutraal'zijn, en wijst op voor en nadelen van de persoonsgebonden budgetten, zoals die af te leiden zouden zijn uit de ervaringen in binnen enbuitenland op het gebied van de gezondheidszorg. Hij ziet al met al vooral de zonzijde vande voorstellen. Dat vraagt om een reactie.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1996-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Gemert van , G. (1996). Prikkels tot zorgzaam onderwijs?. Pedagogische Studiën, 73(2). https://pedagogischestudien.nl/article/view/15031