De evaluatie van het Onderwijsvoorrangsbeleid geëvalueerd

Auteurs

  • G.W. Meijnen
  • J. Kloprogge

Samenvatting

In dit artikel wordt het Landelijk EvaluatieOnderzoek van het Onderwijsvoorrangsbeleid(LEOOVB) geanalyseerd (evaluatie van een evaluatie). Zowel de voorbereidingsfase als de uitvoering van het onderzoek worden beschreven.In het artikel wordt bovendien ingegaan op dieonderwerpen die in de internationale literatuurals de meest relevante worden beschouwd inhet kader van programmaevaluatie. Tot die onderwerpen behoren: designkeuze, de verhouding tussen interne en externe validiteit en de

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1993-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Meijnen, G., & Kloprogge, J. (1993). De evaluatie van het Onderwijsvoorrangsbeleid geëvalueerd. Pedagogische Studiën, 70(2). https://pedagogischestudien.nl/article/view/15187