Rekenmethoden-onderzoek op de proef gesteld

Auteurs

  • M. HEUVEL-PANHUIZEN

Samenvatting

Een de laatste tijd veel gehoorde vraag is, ofde gebruikte methode er wel toe doet. Harskamp c.s. beantwoorden naar aanleiding vanhun implementatie en effectonderzoek vanrekenwiskundemethoden op de basisschooldeze vraag ontkennend. Qua leerstof en qualeerresultaten blijken de methoden slechtsmarginaal te verschillen. In deze bijdragewordt nagegaan in hoeverre deze conclusiesen de bijbehorende aanbevelingen we! metrecht worden verkondigd. Uit de analysekomt naar voren dat de basis ervoor maarzwak is.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1990-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

HEUVEL-PANHUIZEN , M. (1990). Rekenmethoden-onderzoek op de proef gesteld. Pedagogische Studiën, 67(4). https://pedagogischestudien.nl/article/view/15344