' Zittenblijven, een hardnekkig probleem

Auteurs

  • M. MOMMERS
  • A. VANHOOFT-AARNOUTSE

Samenvatting

Vanaf de introductie van het jaarklassensysteem in het begin van de 19e eeuw in Nederland wordt ons onderwijs geconfronteerd met zittenblijvers. Als leerkrachten aan het einde^an het schooljaar van mening zijn dat een'cerling niet in staat is het onderwijs in dc volgende klas te volgen, dan laten zij de leerlingdoubleren. Zij hopen dat door deze maatregelleerling een jaar later met succes zal kunnendoorstromen. Is na een jaar het bereikte ni^eau nog te laag, dan wordt zo'n leerling nietzi^ldcn naar het speciaal onderwijs verwezen.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1988-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

MOMMERS , M., & VANHOOFT-AARNOUTSE, A. (1988). ’ Zittenblijven, een hardnekkig probleem. Pedagogische Studiën, 65(3). https://pedagogischestudien.nl/article/view/15481