De evaluatiepraktijken van leerkrachten. Een beschrijvend onderzoek naar het evalueren tijdens het rekenen in het primair onderwijs.

Auteurs

  • H.H. Tillema

Samenvatting

De opbouw en uitkomsten van het proefschrift'aten zich goed bespreken aan de hand van een zinsnede uit het conclusiegcdeelte van het proefschrift,namelijk (p. 145) dat 'tamelijk veel leerkrachtenWerkwijzen toepassen die in strijd zijn met wat idealiter wordt verondersteld.' De werkwijze die in destudie is gevolgd bestaat uit het eerst, op prescriptieve wijze, vaststellen waaraan evaluatiepraktijkenbehoren te voldoen (beter is wellicht te spreken vancriteria voor optimaal gebruik van toetsen) om vervolgens na te gaan of leerkrachten in hun handelwijze beantwoorden aan deze prescripties. Dc slotsomIS dat leerkrachten afwijken van dat normatief model.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1987-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Tillema, H. (1987). De evaluatiepraktijken van leerkrachten. Een beschrijvend onderzoek naar het evalueren tijdens het rekenen in het primair onderwijs . Pedagogische Studiën, 64(4). https://pedagogischestudien.nl/article/view/15584