Spijbelen en schoolbeleving in het voortgezet onderwijs

Auteurs

  • J.P.C. JASPERS
  • H.A.W. SCHUT
  • A. KEIJSER
  • W.GUNNINK J.
  • F.A.H. HÜSKEN

Samenvatting

In dit artikel worden omvang, aard en achtergronden van spijbelen en de relatie metschoolbeleving van volledig leerplichtigeleerlingen geschetst. Twee opvattingen overspijbelen worden beschreven: spijbelen alssignaal van afstoting uit het onderwijs,d.w.z. als risicofactor in het proces voorafgaande aan voortijdig schoolverlaten, enspijbelen als beheersingsstrategie van de leerling.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1986-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

JASPERS, J., SCHUT, H., KEIJSER , A., J., W., & HÜSKEN, F. (1986). Spijbelen en schoolbeleving in het voortgezet onderwijs. Pedagogische Studiën, 63(1). https://pedagogischestudien.nl/article/view/15628