De Vrije School ter discussie

Auteurs

  • J.D. Imelman

Samenvatting

We starten met een betrekkelijk lastige uiteenzetting waarin gewezen wordt op hetstraffe verband tussen normatieve richtlijnenen kennistheorie, en op de mogelijkhedenvan het antroposofisch redeneren om argumenten van nietantroposofisch gehalte teimmuniseren. In de tweede paragraaf plaatsen we kanttekeningen bij het boekje vanDen Duik c.s. De derde gaat in op een minder aardig trekje van sommige antroposofen:ze verzwijgen wel eens interessante dingen.'^Is vanzelf komen we dan in paragraaf 4 tespreken over het belang van conceptueelanalytisch onderzoek en empirisch onderhoek bij het aan de kaak stellen van discuta•^ele, in dit geval Vrije Schoolpraktijken.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1986-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Imelman, J. (1986). De Vrije School ter discussie. Pedagogische Studiën, 63(2). https://pedagogischestudien.nl/article/view/15643