Het schoolconcept van de nieuwe basisschool; vernieuwing en integratie

Auteurs

  • K. DOORNBOS

Samenvatting

Na een duidende bespreking van deze kernpunten in het innovatieproces wordt nagegaan waaruit het initiatief tot integratieVan kleuter en lager onderwijs is voortgekomen en hoe de ideeën hieromtrent in de jaren'70 zijn geëvolueerd onder invloed van de^'kikbeweging, de wetenschap, de politiek ende praktijkervaring in begeleidende experimenten. De wet beklemtoont de eigen verontwoordelijkheid van onderwijsgevendenen besturen, die voortaan zelf fundamentelekeuzen moeten maken en moeten verant^^'oorden in relatie tot enkele stringent geformuleerde progressieve uitgangspunten.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

DOORNBOS, K. (2023). Het schoolconcept van de nieuwe basisschool; vernieuwing en integratie. Pedagogische Studiën, 62(2). https://pedagogischestudien.nl/article/view/15712