Van kleuter tot schoolkind: continuïteit in het leren?

Auteurs

  • C.F. PARREREN

Samenvatting

Continuïteit in het leren van kleuter tot schoolkind is een centrale doelstelling van de nieuwe basisschool. Daartoe moeten de verschillen tussen de huidige kleuter en lagereschool overbrugd worden. Overdragen vande werkwijze van de lagere school op de basisschool bergt het gevaar in zich, dat de verworvenheden van het kleuteronderwijs verloren gaan. Geschetst wordt hoe door het aanbrengen van een flexibele, leerlingafhankelijke cesuur in de basisschool, waarvóór inhoofdzaak ontwikkelingsgericht en waarnaprogrammagericht wordt onderwezen, mogelijke nadelen kunnen worden vermeden ende gewenste continuïteit kan worden bereikt.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

PARREREN , C. (2023). Van kleuter tot schoolkind: continuïteit in het leren?. Pedagogische Studiën, 62(2). https://pedagogischestudien.nl/article/view/15713