Het Project Vernieuwd Lager Onderwijs in België. Analyse van enkele ontwikkelingen

Auteurs

  • R. VANDENBERGHE

Samenvatting

Het project Vernieuwd Lager Onderwijs(V.L.O.) wordt beschouwd als een meerdimensioneel vernieuwingsproject. Een aantal innovaties moet tegelijkertijd en in samenhang worden geïmplementeerd. De ontwikkeling van een dergelijke complexe vernieuwing is gediend door een continuïteit inhet vernieuwingsbeleid en door het creërenvan een ondersteuningsstructuur. De gewenste continuïteit wordt gedeeltelijk gewaarborgd door de activiteiten van de Commissie Onderwijsvernieuwing Basisonderwijs(C.O.B.). Wat de ondersleuning betreft,wordt o.a. gewezen op de noodzaak van eenafstemming tussen verschillende begeleiders.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

VANDENBERGHE, R. (2023). Het Project Vernieuwd Lager Onderwijs in België. Analyse van enkele ontwikkelingen. Pedagogische Studiën, 62(2). https://pedagogischestudien.nl/article/view/15716