Differentiatie-effecten in de schoolpraktijk: een ATI-onderzoek in verlengde brugklassen

Auteurs

  • J.G.L. THIJSSEN
  • P. SPAN

Samenvatting

Volgens het denkbeeld dat ten grondslag ligtaan het AptitudeTreatmentInteractionmodel, is een optimaal studieresultaat niet te verklaren op basis van slech'ts de gebruikteonderwijsmethode of alleen de aanwezigeleerlingkenmerken: het gaat om de interactietussen beide. Bij ATIonderzoek gaat het erom te achterhalen wélke leerlingkenmerkengecombineerd kunnen worden met bepaaldemethoden, zodat alle leerlingen een maximale prestatie leveren. Als eerste heeft in 1957

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1985-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

THIJSSEN , J., & SPAN, P. (1985). Differentiatie-effecten in de schoolpraktijk: een ATI-onderzoek in verlengde brugklassen. Pedagogische Studiën, 62(4). https://pedagogischestudien.nl/article/view/15730