De waarde van praktijkgericht onderzoek

Auteurs

  • J.G.L. THIJSSEN
  • P. SPAN

Samenvatting

Er zijn nl. twee 'wegen' te onderscheidenbinnen het ATIonderzoek met betrekkingtot de relatie theoriepraktijk. Enerzijds hebben practici concrete vragen over en problemen met differentiemaatregelen waarop onderzoekers middels onderzoek kunnen inspelen. Anderzijds is er op ATI gebaseerd theorievormend onderzoek waarbij de onderzoekers er naar streven de door hen verkregenresultaten in de praktijk toe te passen. Daarna sluiten we, uitgaand van het genoemdeonderscheid, af met een korte beschouwingover ATI in de toekomst.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1985-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

THIJSSEN , J., & SPAN, P. (1985). De waarde van praktijkgericht onderzoek. Pedagogische Studiën, 62(4). https://pedagogischestudien.nl/article/view/15734