Didactiek en inhoud van het leesonderwijs in de 19e eeuwse volksschool

Auteurs

  • A. Abelman
  • H. Frankrijker, de

Samenvatting

Nadat in een eerste paragraaf uiteengezet^'ordt vanuit welke vraagstelling gewerkt is^ordt tevens de gevolgde werkwijze aangege'nparagraaf 2 wordteen beschrijvinggegeVfl« ijg maatschappelijke context, waartegenvolksonderwijs gezien wordt. In paragraaf 3'^o'nen de ontwikkelingen binnen het leeson"erwijs tot aan de onderwijswet van 1857 tersprake. In paragraaf 4 komt vervolgens het leesonderwijs in de tweede helft van de 19e eeuw aanorde. In de laatste paragraaf volgt een korte

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1984-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Abelman, A., & Frankrijker, de , H. (1984). Didactiek en inhoud van het leesonderwijs in de 19e eeuwse volksschool. Pedagogische Studiën, 61(1). https://pedagogischestudien.nl/article/view/15768