Onderwijs in het Nederlands-als-tweede-taal; grondslagen en beschrijvingskader

Auteurs

  • A. BUSTER
  • M. MIGCHIELSEN
  • U. SCHUURS

Samenvatting

In dit artikel worden enkele achtergronden van het tweedetaal onderwijs voor allochtone leerlingen geschetst: opvattingen over tweedetaalverwerving en ontwikkelingen in de praktijk vanhet tweedetaalonderwijs. Vervolgens wordt eenbeschrijvingskader gepresenteerd voor een typering van de door onderwijsgevenden gehanteerde benaderingen in het tweedetaalonderwijs. Tot slot wordt verwezen naar twee in hetkader van de landelijke onderzoeksprogrammering ontwikkelde vraagstellingen voor onderzoek naar de vormgeving van het tweedetaalonderwijs.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

BUSTER, A., MIGCHIELSEN, M., & SCHUURS, U. (2023). Onderwijs in het Nederlands-als-tweede-taal; grondslagen en beschrijvingskader. Pedagogische Studiën, 61(4). https://pedagogischestudien.nl/article/view/15813