De kwaliteit van het onderwijs

Auteurs

  • J. Vedder

Samenvatting

Minister Deetman beet de spits af. Hij merkte op, dal het streven naar het formuleren van eindtermen voor onderwijs in dienst staat vande bewaking van de kwaliteit van dat onderwijs. Eindtermen geven scholen indicaties voorde ruimte die ze hebben voor leerplanontwikkeling. Bovendien geven ze kaders aan waarbinnen het beleid regels kan stellen voor deinrichting van onderwijs. Voor zover verder bijde kwaliteitsbewaking ook nog kwaliteitsmetingen aan de orde zijn, kunnen die slechtsbetrekking hebben op de resultaten van onderwijs. Een sturing van de keuze van onderwijsinhouden via kwaliteitsmetingen wordt nietnagestreefd door de overheid, omdat daarmeede inrichtingsautonomie van scholen zou worden aangetast.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1983-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Vedder, J. (1983). De kwaliteit van het onderwijs. Pedagogische Studiën, 60(5). https://pedagogischestudien.nl/article/view/15892