Cognitieve en morele determinanten van leerprocessen in het kader van politiek-maatschappelijke vorming: een symposium.

Auteurs

  • M. IJzendoorn van

Samenvatting

Alleen als voldoende inzicht bestaat in de wijze waarop kinderen en jeugdigen kennis verwerven van politiekmaatschappelijke structurenen processen, kan politieke vorming verantwoord geprogrammeerd en uitgevoerd worden. Dit lijkt een vanzelfsprekende conditionele uitspraak voor wie zich bezighoudt metleerprocessen op het terrein van lezen, schrijven, rekenen, e.d. Alleen vanuit inzicht in hetverloop van leerprocessen, in factoren die dezeprocessen blokkeren of juist stimuleren kan dedocent de leerling gerichte ondersteuning bijhet leren geven.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1982-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

IJzendoorn van , M. (1982). Cognitieve en morele determinanten van leerprocessen in het kader van politiek-maatschappelijke vorming: een symposium. Pedagogische Studiën, 59(1). https://pedagogischestudien.nl/article/view/15937