Affectieve doelstellingen in het onderwijs: exploratie van een probleemgebied

Auteurs

  • E.J.J. KREMERS

Samenvatting

In het onderwijs hebben doelstellingen waarbij het accent ligt op kennis en intellectuele vaardigheden traditioneel een centrale plaats ingenomen. Tijdens het huitste decennium is er echter ook eentoenemende belangstelling te constateren voordoelstellingen die betrekking hebben op wtmrden,houdingen, interessen, gevoelens en dergelijke vanleerlingen. In het eerste geval spreekt men ook welvan cognitieve en in het tweede geval van affectievedoelstellingen (Bloom, 1956; De Corte, 1973;Krathwohl, Bloom en Masia, 1964).

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1980-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

KREMERS, E. (1980). Affectieve doelstellingen in het onderwijs: exploratie van een probleemgebied. Pedagogische Studiën, 57(1). https://pedagogischestudien.nl/article/view/16098