Evaluatie van het Utrechtse begeleidingsprojekt'Differentiatie aanvankelijk lezen'

Auteurs

  • N. APPELHOF
  • G. PRUYSER
  • J.B. ZWARTS

Samenvatting

Dit artikel handelt over de belangrijkste resultaten van het D.A.L.onderzoek (S.V.0. 0204). De evavatie werd uitgevoerd met behulp van het evalua''^model van Robert Stake (1969). De belangrijkste^'^derzoeksresultaten zijn dat een curriculum"^novatie zoals vormgegeven door het D.A.L.ll'ojekt leidt tot bepaalde vormen van differentiatie'^Jien het aanvankelijk leesonderwijs, en dat hetY^^noveerde onderwijs vervolgens de interaktie^ ^sen leerlingen bevordert maar in tegenstelling tot'verwachtingen niet bijdraagt tot een verhoging^^ het leesvorderingennivo van de leerlingen.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1979-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

APPELHOF, N., PRUYSER, G., & ZWARTS , J. (1979). Evaluatie van het Utrechtse begeleidingsprojekt’Differentiatie aanvankelijk lezen’. Pedagogische Studiën, 56(2). https://pedagogischestudien.nl/article/view/16176