Wetenschappelijk onderzoek naar kind en boek in Nederland

Auteurs

  • S.B. Tellegen

Samenvatting

Systematisch onderzoek naar kind en hoek is inNederland van recente datum. Dit artikel geeft eenoverzicht van een aantal lopende projecten aanverschillende Universiteiten. Daarnaast wordenenkele resultaten afkomstig uit de eerste fase vaneen Amsterdamse studie vergeleken met Franse enWestDuitse gegevens. Aan verschillende universiteiten wordt de laatste jaren aandacht besteed aan kinderen en hun lectuur. Binnen de literaire faculteiten vragen studenten zich af, hoe ze later als docent de belangstelling vanleerlingen voor lezen en literatuur kunnen opwekkenof aanmoedigen. Men moet dan echter bekend zijnmet het hedendaagse kinderboek, weten welkelectuur die leerlingen tot nu toe gelezen hebben, metwelke leesstof ze vertrouwd zijn.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1978-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Tellegen, S. (1978). Wetenschappelijk onderzoek naar kind en boek in Nederland. Pedagogische Studiën, 55(1). https://pedagogischestudien.nl/article/view/16292