Begrijpend lezen op de basisschool

Auteurs

  • E. Bol

Samenvatting

Een van de doelstellingen van het project 'receptievetaalbeheersing' (S.V.O. project 0275) is het ontwikkelen van een theoretisch model van het procesvan het begrijpend lezen. Dit model zal het fundamentvormen van een leergang voor het begrijpend lezen inhet basisonderwijs. Beargumenteerd wordt waarom een dergelijkefundamentele benadering van het leren lezen noodzakelijk is. Er zijn redenen aan te wijzen waarommethoden, die zich beperken tot de analyse van zinnen,het herschrijven van teksten en het stellen van vragenbij teksten, de leerlingen onvoldoende oriënteren in deleestaak.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1976-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Bol, E. (1976). Begrijpend lezen op de basisschool. Pedagogische Studiën, 53(1). https://pedagogischestudien.nl/article/view/16547