Individuele Studie Systemen

Auteurs

  • L.H. Braak
  • R.F. Rookhuijzen van
  • A.J. Sanders

Samenvatting

Geleidelijk aan beginnen in het wetenschappelijkonderwijs de Individuele Studie Systemen terreinte winnen. Steeds meer docenten presenteren hunonderwijs als een ISS. Evaluatiegegevens van verschillende ISSkursussen wijzen er op dat dit onderwijs efficiënter en effektiever verloopt dan in hetgangbare onderwijssysteem. De positieve resultatenzijn te danken aan het toepassen van een aantalonderwijskundige principes, waaronder 'masterylearning' en regelmatige terugkoppeling. Voor hetrealiseren is het van belang dat de leerstof overzichtelijk en hiërarchisch geordend wordt en dat erobjektieve toetsprocedures beschikbaar zijn.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1976-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Braak, L., Rookhuijzen van , R., & Sanders, A. (1976). Individuele Studie Systemen. Pedagogische Studiën, 53(3). https://pedagogischestudien.nl/article/view/16578