Anxiety and educational achievement

Auteurs

  • G. Dam van

Samenvatting

Voor het onderwijs belangrijke onderwerpen als de rol van angst bij examens, de invloed van angstop het prestatieniveau in het algemeen, de wisselWerking tussen angst en intelligentie, de mogelijkevoordelen van het gebruik van geprogrammeerdeinstructie bij angstige leerlingen, de konsekwentiesVan 'Streaming' voor angstige leerlingen, komen indit gedeelte in aparte hoofdstukken aan de orde, nadat eerst voor het goede begrip is uiteengezet hoe inde praktijk met behulp van psychologische testskan worden nagegaan hoe groot de rol is van angstin het gedrag van individuele leerlingen. In verbandhiermee wordt aan de hand van uit onderzoek bekende gegevens nagegaan wat nu eigenlijk de karakteristieke kenmerken zijn van de angstige leerling.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1973-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Dam van , G. (1973). Anxiety and educational achievement. Pedagogische Studiën, 50(4). https://pedagogischestudien.nl/article/view/16806