Computer-gestuurd onderwijs: onderzoek in Nederland

Auteurs

  • B. Camstra

Samenvatting

dit artikel wordt een inventarisatie gegeven vanhet onderzoek dat in Nederland gebeurt en gebeurdis op het gebied van computergestuurd onderwijs.In het eerste deel wordt een kort overzicht gegeven^on wat CAI (computerassisted Instruction) inhoudt. Na een hierarchische indeling in de begripP^n computermanaged Instruction, computerassisted Instruction en learnercontrolled Instruction wordt ingegaan op de voor CAI noodzakelijkeapparatuur en programmatuur waarna het eerstedeel wordt afgesloten met een voorlopige afweging^an vóór en nadelen van CAI.In het tweede gedeelte wordt het onderzoek besproken van de diverse instellingen in Nederlandzich met CAI bezighouden. Aan de orde komen"^htereenvolgens:Psychologisch Research Laboratorium, Vrije Universiteit AmsterdamPedagogisch Instituut, Rijksuniversiteit LeidenGroep Onderwijsresearch, Technische HogeschoolEindhoven.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1973-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Camstra, B. (1973). Computer-gestuurd onderwijs: onderzoek in Nederland. Pedagogische Studiën, 50(4). https://pedagogischestudien.nl/article/view/16808