Een voorstel tot alternatief onderwijsbeleid (II)

Auteurs

  • D. Kallen

Samenvatting

in mijn eerste artikel* aangehaalde motievenVoor het invoeren van recurrent educationhebben alle betrekking op de verbetering enintensivering van de interaktie tussen onderwijsen maatschappij. Dat heeft belangrijke gevolgenvoor het te voeren beleid.Pp noodzaak van interaktie komt voort uit hetfeit dat het onderwijs edukatieve zowel als maatschappelijke doelstellingen heeft.Het is voorts steeds duidelijker geworden datgéén van deze doelstellingen via het onderwijs^léén bereikt kan worden. Tal van recente onderzoekingen, vooral in de Verenigde Staten^tonen aan dat het t.a.v. belangrijke dingen als°eroepsniveau, inkomen en maatschappelijkegelijkheid een betrekkelijk zwak beleidsinstrument is.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1973-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Kallen, D. (1973). Een voorstel tot alternatief onderwijsbeleid (II). Pedagogische Studiën, 50(5). https://pedagogischestudien.nl/article/view/16820