Misverstanden rondom de middenschool

Auteurs

  • N.L. Dodde

Samenvatting

Het artikel van prof. dr. L. van Gelder endrs. J. F. Vos onder de titel: 'Misverstandenrondom de middenschool'^ geeft blijk van eenintensieve betrokkenheid bij de problematiekvan de middenschool. Het schrijven van eenreactie op dit, hun commentaar op een in hetweekblad Intermediair opgenomen uiteenzettingover 'De middenschool'^ lijkt dan ook gerechtvaardigd, omdat de opmerkingen van VanGelderVos van een bewogenheid getuigen, dieweliswaar bewondering afdwingt, maar die nietsteeds leidt tot een juiste interpretatie vanandersluidende inzichten. Naar de opvattingen van Van Gelde en Vos worden de misverstanden rondom de middenschool veroorzaakt door dissonanties in decommunicatie tussen onderwijskundigen enonderwijspractici. Bovendien schijnen pedagogen de onduidelijkheid rond het begripmiddenschool te bevorderen. In ieder gevalbiedt bovengenoemd in Intermediair gepubliceerd artikel Van GelderVos de gelegenheidde door hen gedachte structuur van de middenschool nog eens te verhelderen en te verdedigen.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Dodde, N. (2023). Misverstanden rondom de middenschool. Pedagogische Studiën, 49(1). https://pedagogischestudien.nl/article/view/16831