Pedagogische Akademie en Didaktische Analyse

Auteurs

  • J. SiXMA

Samenvatting

De term Didaktische Analyse begint sinds enigejaren bekendheid te verkrijgen in de onderwijskunde in ons land. Naar oorsprong heeft zijbetrekking op een didaktisch model,waartoe VanGelder de aanzet heeft geleverd (Van Gelder,1965).Het onderwijsleerpakket, dat momenteel dooreen werkgroep voor de Pedagogische Akademieswordt ontwikkeld t.b.v. het geïntegreerde onderwijs in de didaktiekpedagogiekpsychologie,praktisch zowel als theoretisch, gebruikt hetbovengenoemde model als basis en de Werkgroep koos daarom als naam voor dit pakket:'Didaktische Analyse'. In dit artikel willen we trachten in het kortenkele essentiële lijnen te schetsen van het denkkader, de experimentele opzet, de samensteüing,de doelstellingen en de inhoud van het onderwijsleerpakket Didaktische Analyse, waarbij dusvanzelfsprekend het model van DidaktischeAnalyse aan de orde komt.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1971-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

SiXMA, J. (1971). Pedagogische Akademie en Didaktische Analyse. Pedagogische Studiën, 48(3). https://pedagogischestudien.nl/article/view/16955