De attitude ten opzichte van geprogrammeerdeinstructie; constructie van een meetinstrument

Auteurs

  • J. Hoogstraten

Samenvatting

ßij het beschrijven van de relevante variabelen inonderwijssituaties wordt vaak een onderscheidgemaakt tussen situationele en intrapersoonlijkefaktoren. Tot de situationele faktoren behorenOnder meer: de aanbiedingsvorm van de leerstof,sociale faktoren en processen binnen de groepdaarvan de leerling deel uitmaakt en de karakteristieken van de docent. De cognitieve of verstandelijke faktoren vormen de belangrijkstecategorie binnen de groep intrapersoonlijkefaktoren, waartoe verder ook de persoonlijkheidsfaktoren van de leerling, motivationele enättitudinele aspekten worden gerekend. Voor een"Uitvoerige bespreking van de invloed van gebloemde faktoren kan worden verwezen naar o.a.Ausubel (1968) en Meuwese (1970).

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1971-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Hoogstraten, J. (1971). De attitude ten opzichte van geprogrammeerdeinstructie; constructie van een meetinstrument. Pedagogische Studiën, 48(3). https://pedagogischestudien.nl/article/view/16965