Uitgangspunten bij het opstellen van een biologie- leerplan voor een gemeenschappelijk brugjaar m.a.v.o., h.a.v.o. en v.w.o.

Auteurs

  • C.D.N. Barel

Samenvatting

In dit artikel worden factoren nagegaan, diede keuze van de onderwerpen voor de biologiein de brugklas bepalen. De analyse beperktzich tot de uitgangspunten van een leerplanvoor een gemeenschappelijk brugjaar naarm.a.v.o., h.a.v.o. en v.w.o. en is in eersteinstantie niet bedoeld voor scholen(gemeenschappen) met slechts één of met veel meerrichtingen van onderwijs dan de drie bovengenoemde.Het leerplan moet voor alles een practischerealisatie mogelijk maken van de doelstellingen van het biologieonderwijs in de brugklas.Daarnaast zijn ook andere factoren van invloed op de samenstelling zoals: methodiek,relatie met andere (brugklas)vakken, continuïteit van het biologie onderwijs, de psychologie van het 12jarige kind en de persoonlijkevoorkeur van de docent.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1970-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Barel, C. (1970). Uitgangspunten bij het opstellen van een biologie- leerplan voor een gemeenschappelijk brugjaar m.a.v.o., h.a.v.o. en v.w.o. Pedagogische Studiën, 47(2). https://pedagogischestudien.nl/article/view/17044