MOTIVATIONELE FAKTOREN ALS DETERMINANTEN VANSCHOOLSUKSES BIJ JONGENS EN MEISJES

Auteurs

  • H.J.M. HERMANS
  • B.W.G.M. SMITS

Samenvatting

Hetgeen met intelligentie wordt aangeduid, bestaat in feite uit een komplex van van elkaar onafhankelijke faktoren. Iedere intelligentietest zal derhalve, aan de hand van de faktoren, die in de test worden ondefzocht, een eigen definitie geven van de intelligentie (zie Berk, 1"Waarschijnlijk is het dan ook, dat verschillende intelligentietests, S®^zien de uiteenlopende samples van gedragingen, waarop in deappèl wordt gedaan, tot op zekere hoogte van elkaar afwijkende «slagen zullen geven.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1969-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

HERMANS, H., & SMITS, B. (1969). MOTIVATIONELE FAKTOREN ALS DETERMINANTEN VANSCHOOLSUKSES BIJ JONGENS EN MEISJES. Pedagogische Studiën, 46(2). https://pedagogischestudien.nl/article/view/17268