ENKELE OPMERKINGEN OMTRENT DE PROBLEMATIEK RONDOM HET ZITTENBLIJVEN

Auteurs

  • A.V. HAENEN

Samenvatting

Twintig jaar geleden zei Kohnstamm dat men in ons onderwijs te weinig let op de verschillen tussen de kinderen in rijpheid, ritme enz. „Een consequentie van deze gebreken is ons zittenblijverssteis 'dat buitenlandse bezoekers, speciaal van Amerikaanse en Engelse ziJ 'met de grootste verwondering vervult" (1950, p. 9). Kohnstamm «t®^hier reeds duidelijk de school verantwoordelijk voor de ingrijpt®maatregel van het zbl. (zittenblijven). Olson zou het later andersmuieren: „If a slowly growing child fails to achieve a certaln ^tation, someone may wish to call him a failure, but it should bs'^that this is administratively defined failure not child failure" "

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Gepubliceerd

1969-01-01

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

HAENEN, A. (1969). ENKELE OPMERKINGEN OMTRENT DE PROBLEMATIEK RONDOM HET ZITTENBLIJVEN. Pedagogische Studiën, 46(3). https://pedagogischestudien.nl/article/view/17292